Поради батькам

 Сьогодні життя неможливе без знання хоча б однієї іноземної мови, а процес навчання складний та довгий. А як буде складатись цей процес, залежить саме від початкової школи – тих підвалин, що закладають основу споруди під назвою «Я вільно володію іноземною мовою!».
Для досягнення мети нам потрібні:
 вчитель як організатор начального процесу;
 підручник (що відображає нову сучасну методику);
 зацікавлений учень ( і небайдужі батьки).

Для вчителів - це легкий у користуванні підручних, а для учнів – цікава книжка, яка навчає, враховуючи вікові особливості учнів.
Так, саме цікава і приваблива книжка, яка робить процес навчання грою пізнання і відкриттів ( на жаль, деяких батьків такий навчальний процес з іноземної мови може збентежити. Їхній досвід був інакшим – заучування слів, граматики і розпач, якщо пам'ять не втримувала такої кількості нових слів). Сьогодні багато чого змінилося, відкрилися нові можливості і тому ми хотіли б відповісти на запитання тих батьків, які б хотіли більше дізнатися про новітні методи вивчення мови.

Чи потрібно дитині знати всі слова і вирази вміщені в підручнику?
Зовсім не обов'язково! Вибраний НМК англійської мови побудований з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, їхнього мислення, уяви, пам’яті, темпу переробки одержаної інформації. Різні діти починають розмовляти в різний час. Те ж саме відбувається й при засвоєнні іноземної мови. Будьте готові до того, що Ваша дитина йде своїм шляхом, не порівнюйте її з іншими дітьми, наберіться терпіння, дайте час на засвоєння матеріалу. Що стосується ключових слів та виразів, будьте впевнені – автори підручника передбачили їх багаторазову повторюваність протягом всього курсу. За умови регулярної роботи в класі і дома дитина їх обов’язково запам’ятає.
Як вивчати слова з дитиною?
Ось декілька порад, якими Ви можете cкористатися:
- попросіть дитину навчити слів когось із членів Вашої родини;
- разом з дитиною зробіть скарбничку слів (назвемо її «чарівною
скарбничкою»), в яку складайте картки з новими словами;
- розвішуйте картки з новими словами, малюнки з надписами англійською мовою
на стінах в дитячій кімнаті;
- запитайте у вчителя чи вигадайте власні ігри із словами, як у дитинстві
(наприклад, хто більше назве слів – українських і англійських, які починаються з
одного звука – «к»);
- якщо Ви вмієте читати англійською, радимо Вам завітати на сайт видавництва
pearsonELT.com , де серед багатьох навчальних матеріалів є спеціальна сторінка
Там Ви знайдете цікаві інтерактивні ігри, пісні, вправи для додаткової роботи з
дітьми вдома. Їх метою є активізація нового матеріалу та підтримка інтересу до
предмета.
Як навчити мою дитину правильно вимовляти слова?
Слухаючи під час уроку вимову вчителя чи записи діалогів, пісень та римівок та
повторюючи слова за записом, дитина поступово опановує правильну англійську
вимову. З перших уроків майже всі діти із задоволенням і дуже успішно імітують дикторів і
при цьому досягають чудових результатів. Слід пам’ятати, що чим більше дитина буде
слухати і повторювати правильні зразки вимови слів і виразів, тим швидше й успішніше
вона їх засвоїть.
Чи повинна дитина перекладати те, що вона прочитала чи почула?
Будь ласка, не примушуйте Вашу дитину перекладати кожне слово! Якщо Ви хочете
переконатися, що вона розуміє текст чи речення, запропонуйте їй передати
загальний зміст, показати малюнок у підручнику, намалювати дійових осіб діалогу,
розповісти, що про них відомо. Переклад речень з рідної мови на іноземну і навпаки не є
метою початкового етапу навчання в сучасній системі викладання. Головне завдання
полягає в тому, щоб дитина навчилась безпосередньо, без допомоги перекладу, реагувати
по-англійськи в запропонованих мовних ситуаціях. Не турбуйтеся, прийде час і для
перекладу, але пізніше, коли в дитини сформується загальна цілісна картина іншої мови,
з’явиться впевненість у своїх силах і пропаде страх перед помилкою. Відчуття страху
перед помилкою згубне для процесу опанування будь-якої мови; він, напевно, і Вам добре
відомий. Допоможемо разом Вашій дитині його перебороти!
Чи потрібно читати вголос тексти підручника?
Читання вголос тексту на іноземній мові є складним умінням, яке розвивається в
дітей молодшого шкільного віку поступово, протягом декількох років. На першому
році навчання передбачається, що діти вчаться читати вголос короткі діалоги,
тексти пісень, віршів і римівок, повторюючи за вчителем чи диктором на аудіо касеті, яка звучить. Потім ці тексти вивчаються і відтворюються дітьми в класі. Щоб допомогти дитині безпомилково відтворювати тексти, прослідкуйте, щоб вона вчила їх із звуковим супроводом, тобто одночасно слухала і промовляла (чи проспівувала).
Чому в підручнику немає правил для читання? Чи зможуть діти навчитися читати?
Існує багато теорій про те, як людина вчиться читати іноземною чи рідною мовою. Якщо Ви проаналізуєте свої навички з побіжного читання, то помітите, що Ваша швидкість залежить не від правил, які Ви вивчили, а від вміння швидко розпізнавати слова, «фотографувати» їх. Цей принцип покладений в основу навчання читанню в сучасних підручниках з англійської мови для початкової школи. Діти чують нові слова, співвідносять їх з предметом чи дією, бачать їх написання, запам’ятовують образ слова і можуть його знайти та впізнати в новому тексті. Вчитель на уроці використовує картки, на яких з одного боку зображені предмети , а з іншого подано їхні назви. Таким чином відбувається накопичення словникового запасу, який згодом дозволить учневі зробити висновки про правила читання. Важливо, щоб дитина вчилася самостійно виявляти деякі закономірності при читанні. Більш детально ці закономірності починають вивчати вже в третьому класі. А в 5-му класі середньої школи діти познайомляться з транскрипцією. Саме тоді транскрипція їм знадобиться для того, щоб користуватися словниками і правильно вимовляти незнайомі слова. Іншими словами, для правил читання дитина повинна «дозріти». Давайте будемо терплячими, тим більше, що сучасна дитина вивчає англійську мову 11 років, а не 5 як це було раніше!
Діти на уроках тільки грають. Коли ж вони будуть учитися?
Як Ви, безумовно, знаєте, гра для дитини природний спосіб існування, пізнання світу, а в нашому випадку – спосіб розуміння іноземної мови. Саме в ігровій формі, непримусово, ми поступово привчаємо їх вчитися. За кожною грою на уроці іноземної мови приховане учбове завдання, що послідовно реалізує вчитель. Ігрові завдання спрямовують увагу та уяву дітей, розвивають їх мовні навички, привчають дотримуватися правил, учать будувати взаємини з однолітками і краще пізнавати себе – і це все через іноземну мову! Крім ігор, до курсу входять також перевірні завдання у формі тестів. Їх Ви не знайдете в підручнику. Вони знаходяться у вчителя і використовуються їм регулярно в класі для визначення досягнень школярів. Якщо у Вас виникне бажання, то Ви зможете більш детально розпитати вчителя про форми і характер цих завдань, поцікавитися успіхами і проблемами своєї дитини.
Навіщо дітям вирізувати, клеїти і малювати на уроках англійської? Який у цьому сенс?
Принцип розвиваючого навчання, що покладений в основу сучасних підручників англійської мови, припускає розвиток розумових здібностей дитини різними природними для цього віку шляхами. Пригадаємо, що моторика дрібних м’язів рук безпосередньо зв’язана з діяльністю мозку. Так, дитина краще запам’ятовує слова і вирази, коли розфарбовує малюнки, підписує їх, вирізає фігури. Таким чином, у процесі вивчення мови бере участь увесь організм і нова мова «закріплюється». У цьому і є сенс «немовної» діяльності дітей на уроці англійської мови.
Чому в підручнику не пояснюються граматичні правила? Чи будуть діти правильно говорити?
Відомо, що коли дитина починає розмовляти рідною мовою, то вона нічого не знає про граматичні правила. Діти засвоюють граматику не через правила, а через зразки мови, які вони постійно чують , а потім імітують і відтворюють. Вивчення іноземної мови також базується на усному випередженні, в умовах спеціально створеного мовного середовища, наближеного до природного. Ділити це цілісне середовище на складові, розрізняти й аналізувати граматичні правила учень початкової школи ще не готовий. Граматика як своєрідне зведення правил потребує абстрактного мислення, яке тільки починає формуватись у дітей молодшого шкільного віку. Навчання граматиці з поясненням правил починається в середній школі, коли в дитини з’явиться потреба і здатність до узагальнення й аналізу. Поки ж потрібно накопичувати матеріал для такого аналізу і по можливості підтримувати мовне середовище.
Як допомогти дитині, якщо вона не відвідала уроку?
Знайдіть у підручнику матеріал пропущеного уроку. Роздивіться малюнки, поговоріть з дитиною про персонажі, а потім, за підручником , прослухайте декілька разів діалоги, пісні чи римівки, які звучали в класі. Це додасть упевненості і збереже цікавість дитини до наступних занять. Загалом, підручник побудований таким чином, що весь матеріал поступово повторюється, і дитина може легко надолужити пропущений матеріал. Немає потреби турбуватися.
Мені здається, що моя дитина не засвоює матеріал. Що робити?
Не будьте дуже вимогливі, це лише початок! Якщо дитина із задоволенням відвідує уроки, охоче розповідає про те, чим займається в класі, це означає, що справи йдуть добре! Пам’ятаймо, що наша головна мета на початку навчання – розвивати і підтримувати цікавість до мови. Доведено, що саме цікавість є головною рушійною силою навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар