Критерії оцінювання 1-4 кл.

Програмові вимоги до контролю рівня сформованості вмінь та навичок аудіювання:
Клас

Загальноосвітні навчальні заклади
1
- розрізняти на слух букви, слова, фрази, що вивчені;
- сприймати на слух та виконувати прості інструкції (open…, close…, take…, give me, stand up, sit down);
- розуміти короткі повідомлення, підтримані малюнками, жестами, за темами особистісної, публічної та освітньої сфер тощо.
2
- реагувати невербально на запитання, які вимагають простих відповідей;
- демонструвати розуміння ключових слів у висловленнях, які проговорюються дуже повільно та з довгими паузами;
- розуміти короткі прості вказівки, що сформульовані повільно;
- розуміти основну ідею адаптованого аудіо-/відеозапису.
3
- реагувати на запитання, які вимагають відповідей «так/ні» чи інших простих відповідей;
- розуміти інструкції, що сформульовані ретельно та повільно на вербальному та невербальному рівні;
- розуміти діалогічне мовлення в достатньо повільному темпі з довгими паузами та чіткою інтонацією;
- розуміти основний зміст віршованого чи писемного тексту, який звучить у повільному темпі за підтримкою невербальних засобів. Текст побудований на засвоєному матеріалі.
4
- розуміти мовлення в дещо уповільненому темпі, ретельно артикульоване;
- розуміти основний зміст прослуханих текстів різного характеру, побудованих на засвоєному мовному матеріалі.
Рекомендовані вимоги до обсягу фраз/слів під час звучання текстів з аудіювання (одноразове пред’явлення у звукозапису або з голосу вчителя):


Клас

Обсяг фраз/речень під час звучання тексту

Загальноосвітні навчальні заклади

Спеціалізовані ЗОШ із поглибленим вивченням ІМ
1
2
3
4
3-4 речення
4-5 речень
5-6 речень
6-7 речень
4-5 речень
5-6 речень
7-8 речень
8-9 речень
Критерії оцінювання навчальних досягнень з аудіювання (за 12-бальною шкалою):
Рівні навчальних досягнень
Бали
Вимоги до вмінь та навичок
І. Початковий
1
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені слова у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
2
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені словосполучення у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
3
Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості непоширені речення і мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному матеріалі в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
ІІ.
Середній
4
Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази та мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному розуміє зміст прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний матеріал
5
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі
6
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися
ІІІ. Достатній
7
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, що містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає більшу частину необхідної інформації, надану у вигляді оцінюючих суджень, опису, аргументації
8
Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного мовлення у межах тематики ситуативного мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному сприймає на слух експліцитно надану інформацію
9
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також сприймає основний зміст повідомлень та фактичну інформацію, надану у повідомленні
ІV.
Високий
10
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також основний зміст чітких повідомлень різного рівня складності
11
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити в інформаційних текстах необхідну інформацію
12
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення й основний зміст повідомлень, сприймає на слух надану фактичну інформацію у повідомленні
За цими критеріями здійснюється оцінювання аудіювання у процесі:
- повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів на уроках в усній та письмовій формах;
- проведення підсумкових робіт учнів під час усного (індивідуального, групового чи фронтального) та письмового опитування (самостійних і контрольних робіт).
Оцінювання тестових завдань з аудіювання
Оцінювання тестових завдань з аудіювання здійснюється за відсотком виконання:
 
Б
а
л
и
Критерії

Загальноосвітні навчальні заклади

Спеціалізовані ЗОШ із поглибленим вивченням іноземних мов
1
10 % виконання завдання
49 % і нижче виконання завдання
2
20 % виконання завдання
50-59 % виконання завдання
3
30 % виконання завдання
60-64 % виконання завдання
4
40 % виконання завдання
65-69 % виконання завдання
5
50 % виконання завдання
70-74 % виконання завдання
6
60 % виконання завдання
75-79 % виконання завдання
7
70 % виконання завдання
80-84 % виконання завдання
8
80 % виконання завдання
85-89 % виконання завдання
9
85 % виконання завдання
90-94 % виконання завдання
10
90 % виконання завдання
95-97 % виконання завдання
11
не менше 95 % виконання завдання
98-100 % виконання завдання
12
100 % виконання завдання
100 % виконання завдання

2. ГОВОРІННЯ
Перевіряються мовленнєві вміння та навички, необхідні для реалізації монологічного та діалогічного мовлення. Перевірка розвитку вмінь та навичок здійснюється після /протягом кожної виучуваної теми (поточний контроль) і один раз на семестр (підсумковий контроль). Оцінки заносяться до журналу.
Тематика усного мовлення учнів початкової школи визначається програмою:
1. Особистісна сфера – я, мій друг, сім’я, іграшки, відпочинок, дозвілля, людина; місце проживання, помешкання.
2. Публічна сфера – свята, вітання; природа, навколишнє середовище, традиції, подорож.
3. Освітня сфера – шкільне приладдя; школа, шкільне життя.
Усі усні повідомлення (як у монологічному, так і в діалогічному мовленні) аналізуються вчителем під час говоріння учня та оцінюються відповідно до програмових вимог та критеріїв оцінювання.
Програмові вимоги до контролю сформованості вмінь та навичок говоріння:
Клас
Загальноосвітні навчальні заклади
1
У монологічному мовленні:
- представляти себе, членів родини, друзів;
- називати предмети;
- рахувати до10;
- розповідати короткі римівки та лічилки;
- називати й описувати предмети/тварин відповідно до навчальної ситуації у межах програмової тематики;
- привітатися, попрощатися, подякувати, вітати зі святом.
У діалогічному мовленні:
- вітатися та прощатися; знайомитися;
- ставити запитання, засвоєні в мовленнєвих зразках, і відповідати на запитання однокласників/учителя;
- висловити подяку, попросити пробачення.
Вимова апроксимована з урахуванням особливостей іноземної мови під час промовляння слів і висловів.
2
У монологічному мовленні:
- представляти себе, своїх друзів, батьків, продукуючи прості, здебільшого ізольовані речення;
- описувати предмет шкільного вжитку, іграшку, тварину, погоду;
- повідомляти про здатність виконувати певні дії учнем чи іншими особами.

У діалогічному мовленні:
- ставити загальні та нескладні спеціальні запитання, засвоєні як мовленнєві зразки;
- відповідати на них згідно з мовним матеріалом і ситуацією спілкування та з опорою на вивчений мовний матеріал;
- реагувати на прості, в дещо уповільненому темпі, репліки вчителя й однокласників;
- обмінюються репліками на рівні мікродіалогу.
3

У монологічному мовленні:
- використовувати прості речення та фрази;
- описувати місце (помешкання, клас), явище (погода, свято), об’єкт (людина, сім’я, іграшки, предмети шкільного вжитку, тварини);
- робити короткий переказ змісту почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
- коментувати свої дії та дії інших людей.
У діалогічному мовленні:
- ставити загальні, спеціальні, альтернативні запитання, засвоєні в усному мовленні, і відповідати на них згідно з мовним матеріалом і відповідно до ситуації спілкування;
- підтримувати елементарне спілкування в межах мікродіалогів етикетного характеру, а також мікродіалогів.
4

У монологічному мовленні:
- робити короткі повідомлення про повсякденні та минулі дії/події;
- робити короткий переказ змісту почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
- описувати свій клас, кімнату, ігри й забави, погоду, сім’ю, свято, людей, тварин;
- коментувати зображене на малюнку або фото;
- порівнювати особи, предмети за певною ознакою;
- висловлювати своє ставлення до об’єктів, явищ, подій.
У діалогічному мовленні:
- ініціювати і закінчувати діалог;
- вести короткі діалоги етикетного характеру;
- підтримувати спілкування, використовуючи діалоги різних типів;
- розігрувати короткі сценки, виступаючи у певних ролях;
- брати участь у розмові на прості та звичні теми;
- емоційно забарвлювати діалог, використовуючи відповідну інтонацію, жести, міміку, вигуки, характерні для мовленнєвої поведінки носіїв мови.
Програмові вимоги до обсягу висловлювань у монологічному та діалогічному мовленні:


Клас

Загальноосвітні навчальні заклади

Спеціалізовані ЗОШ із поглибленим вивченням іноземних мов

Обсяг речень/фраз під час висловлювання учня

у монолозі
у діалозі
у монолозі
у монолозі
1
2
3
4
3-4 речення
4-5 речень
5-6 речень
6-7 речень + жести, міміка
3-4 репліки
4-5 реплік
5 реплік
5-6 реплік

4-5 речень
5-6 речень
7-8 речень
8-9 речень

3-4 репліки
4-5 реплік
6-7 реплік
6-7 реплік без попередньої підготовки
Перевірка рівня сформованості ситуативного монологічного мовлення (не раніше 2-го року навчання) здійснюється індивідуально: учитель пропонує учню протягом 1-3 хвилин вибрати одну із запропонованих тем чи мовленнєвих ситуацій, обдумати її та створити висловлювання на відповідну тему.
Можливі об’єкти контролю монологічного мовлення:
1.
Розкриття теми (відповідність ситуації або темі, послідовність, логічність)
0 – 1 бал
2.
Вимова – за фонематичні помилки, тобто такі, які порушують зміст висловлювання, знімається бал
0 – 1 бал
3.
Граматична правильність – за кожну граматичну помилку знімається 1 бал
до 5 балів
4.
Лексична грамотність – враховується наявність у висловлюванні специфічних для монологу мовленнєвих засобів та різноманітність використаних мовленнєвих зразків
до 4 балів
5.
Тематична достатність (обсяг повідомлення)
0 – 1 бал
Разом:
12 балів
Контроль діалогічного мовлення полягає в тому, щоб перевірити в учнів уміння мовленнєвої взаємодії у межах заданої ситуації. Взаємодія в діалозі означає вміння реагувати на репліку та спонукати до продовження розмови.
Можливі об’єкти контролю діалогічного мовлення:
1.
Відповідність ситуації
1 бал
2.
Мовна правильність (фонетична, лексична, граматична)
5 балів
3.
Тематична достатність (повнота, наявність різноманітних діалогічних єдностей)
5 балів
4.
Швидкість реакції на репліки співрозмовника
1 бал

Разом
12 балів
Критерії оцінювання навчальних досягнень із говоріння (за 12-бальною шкалою):
І. Початковий
1
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені слова, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки
2
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно  використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки
3
Учень (учениця) використовує в мовленні прості непоширені речення з опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого комунікативного завдання в ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки
ІІ. Середній








4
Учень (учениця) уміє в основному логічно розпочинати та підтримувати бесіду, при цьому використовуючи обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури. На запит співрозмовника дає елементарну оціночну інформацію, відображаючи власну точку зору
5
Учень (учениця) уміє в основному логічно побудувати невеличке монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні помилки під час використання лексичних одиниць. Усі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно
6
Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує, поновлює та закінчує розмову згідно з мовленнєвою ситуацією. Усі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно
ІІІ. Достатній
7
Учень (учениця) уміє зв’язно висловлюватись відповідно до навчальної ситуації, малюнка, робити повідомлення з теми, простими реченнями передавати зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання та відповідати на них
8
Учень (учениця) уміє логічно висловлюватися в межах вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у зв’язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого, висловлювати власне ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень в основному вміє відповідно до комунікативного завдання використовувати лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає фонематичних помилок
9
Учень (учениця) уміє логічно висловлюватись у межах вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, вживаючи розгорнуті репліки, відповідно до комунікативного завдання використовує лексичні одиниці, граматичні структури, не допускає фонематичних помилок
ІV. Високий
10
Учень (учениця) уміє без підготовки висловлюватися і вести бесіду в межах вивчених тем, використовує граматичні структури й лексичні одиниці відповідно до комунікативного завдання, не допускаючи фонематичних помилок
11
Учень (учениця) уміє логічно і в заданому обсязі побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні структури й лексичні одиниці відповідно до комунікативного завдання, не допускаючи фонематичних помилок
12
Учень (учениця) уміє вільно висловлюватись та вести бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими засобами
Оцінювання тестових завдань
До кожного із запропонованих тестів пропонується до 6 (у 1х–3х класах) або 12 (у 4-му класі) завдань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали, якщо завдань 6, та в 1 бал при кількості завдань – 12. За кожне неправильно виконане завдання знімається по 2 бали, якщо завдань 6, та по 1 балу, якщо завдань 12.
3. ЧИТАННЯ
Перевіряються вміння:
·         читати вголос текст відповідно до фонетичних та інтонаційних норм (техніка читання);
·         читати мовчки вперше запропоновані короткі автентичні тексти, побудовані на засвоєному мовному матеріалі, використовуючи різні стратегії (зріле читання у природній комунікації).
Ступінь складності тексту визначається кількістю і характером невідомої лексики та видом літературного жанру відповідно до програмових вимог.
На другому (у спеціалізованих школах з поглибленим вивченням іноземних мов) та третьому роках (у загальноосвітніх навчальних закладах) навчання учні привчаються користуватися двомовним словником. Вони починають читати зі словником нескладні тексти, у яких трапляються невідомі слова, про значення яких не можна здогадатися.
Без словника учні читають тексти, основний зміст яких можна зрозуміти, здогадуючись про значення невідомих слів із контексту, за їх схожістю з відповідними словами рідної мови (інтернаціональна лексика) або за відомими словотворчими елементами.
Формування навичок техніки читання відбувається протягом 1 – 2 років у спеціалізованих школах з поглибленим вивченням іноземної мови та 2 – 3 років вивчення іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах. Для визначення швидкості читання фіксується час, витрачений на читання. Перевірка вміння читати вголос здійснюється індивідуально. Одиниця контролю: озвучений учнем текст.
Контроль умінь та навичок читати мовчки (зріле читання у природній комунікації) здійснюється фронтально: під час вивчення теми (поточний контроль) і один раз на семестр (підсумковий контроль). Оцінки заносяться до журналу.
Рекомендована загальна кількість тестових завдань для учнів 1-2 класів – 3-6; для учнів 3-4 класів – 12.
Програмові вимоги щодо обсягу текстів із читання:
К
л
а
с
Обсяг текстів
Загальноосвітні навчальні заклади
1
-
2
не менше 100-150 друк. знаків
3
не менше 150- 200 друк. знаків
4
не менше 200- 250 друк. знаків
Програмові вимоги до контролю сформованості вмінь та навичок читання:
К
л
а
с
Читання


1
- називати букви алфавіту;
- озвучувати засвоєні в усному мовленні слова, словосполучення.
2
- знати букви алфавіту;
- читати про себе та вголос і розуміти слова, словосполучення, речення, тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні.

3

- читати вголос та про себе з повним розумінням короткі, прості тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні;
- читати й розуміти  нескладні короткі тексти, де значення незнайомих слів розкривається з опорою на ілюстративний матеріал.
4

- читати вголос або про себе з повним розумінням короткі тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні;
- розуміти основний зміст різнопланових текстів, пов’язаних із повсякденним життям;
- читати й розуміти нескладні короткі тексти, де значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки.

Критерії оцінювання навчальних досягнень із читання (за 12-бальною шкалою):
Рівень
Бали
Уміння
І. Початковий
1
Учень (учениця) має розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався
2
Учень (учениця) має розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення на основі матеріалу, що вивчався
3
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався
ІІ. Середній


4
Учень (учениця) уміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексту, побудованого на основі вивченого матеріалу. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал
5
Учень (учениця) уміє читати вголос з розумінням основного змісту тексту, який може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови використання в текстах знайомого мовного матеріалу
6
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови використання в текстах знайомого мовного матеріалу
ІІІ. Достатній
7
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію в текстах інформативного характеру
8
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, знаходити й аналізувати потрібну інформацію
9
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та робити відповідні висновки
ІV. Високий
10
Учень (учениця) уміє читати з розумінням основного змісту тексту, аналізує його, розуміє прочитаний текст, встановлюючи логічні зв’язки всередині речення та між реченнями
11
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить власні висновки, розуміє логічні зв’язки в рамках тексту та між його окремими частинами
12
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки, порівнює отриману інформацію з власним досвідом. У повному обсязі розуміє тему прочитаного тексту різного рівня складності

4. ПИСЬМО
Перевіряється здатність учнів демонструвати вміння та навички:
-       правильно писати та використовувати мовні одиниці;
-       сполучати слова, доповнювати, трансформувати речення;
-       будувати висловлювання певного обсягу, добираючи та впорядковуючи необхідний для реалізації задуму матеріал;
-       враховувати ситуацію писемного спілкування, адресата мовлення;
-       розкривати тему писемного висловлювання;
-       викладати матеріал логічно, послідовно;
-       використовувати мовні засоби відповідно до комунікативного завдання;
-       виявляти своє ставлення до предмета;
-       виявляти певний рівень творчої діяльності, зокрема трансформувати одержану інформацію, відтворюючи її стисло, своїми словами, аргументувати висловлені думки.
Наприкінці початкового етапу учні повинні вміти висловитись у письмовій формі за темою або ситуацією. Обсяг та зміст висловлювання визначається програмовими вимогами. Перевірка рівня сформованості мовних навичок та вмінь писемного мовлення здійснюється фронтально (поточний контроль) і один раз на семестр (підсумковий контроль). Оцінки заносяться до журналу.
Об’єктами контролю є:
·        орфографічні навички (швидкість запису слів, словосполучень, речень; орфографічна правильність; механізм самоконтролю);
·        продуктивні лексичні та граматичні навички;
·        певні вміння писемного мовлення (змістовність, логічність і часова послідовність; зв’язність та обсяг; мовна правильність).
Форми контролю. Залежно від обраного об’єкту контролю учням пропонується:
-         написати диктант (буквений, словниковий, тестовий, автодиктант, підготовлений, керований);
-         виконати тестове завдання (тести з вибірковими або вільно-конструйованими відповідями);
-         самостійно написати власне письмове висловлювання (листівку, оголошення, лист, твір тощо).
Програмові вимоги щодо обсягу письмового повідомлення:
К
л
а
с
Обсяг письмового повідомлення

Загальноосвітні навчальні заклади
1
-
2
4-5 речень
3
5-6 речень
4
6-7 речень
Програмові вимоги до контролю сформованості вмінь та навичок письма:
К
л
а
с
Письмо

Загальноосвітні навчальні заклади
1
- писати літери алфавіту;
- відтворювати графічний образ букв, слів, словосполучень, коротких речень.
Цього досягають, практикуючи письмо на кожному уроці з ІІ півріччя. Учитель має відводити 5-7 хвилин уроку для роботи в прописах.
2
- відтворювати за зразком графічний образ букв, слів, словосполучень, речень;
- писати букви алфавіту (в т.ч. під диктовку);
- самостійно писати своє ім’я;
- описувати себе, предмет шкільного вжитку, іграшку, тварину.
3

- писати слова, словосполучення, короткі речення;
- писати адресу;
- оформляти лист, листівку-вітання;
- описувати себе, свою сім’ю, друзів, предмети шкільного вжитку, тварин.
4

- писати слова, словосполучення, речення;
- оформлювати лист, листівку-вітання;
- описувати себе, свою сім’ю, друзів, кімнату, ігри й забави, погоду, свято, людей, тварин.
Оцінювання диктантів:
Рекомендована кількість слів :
К
л
а
с
Кількість слів
ЗОШ
1
5 слів
2
10 слів
3
15 слів
4
20 слів

Критерії оцінювання диктантів:

1 бал – 12 помилок
7 балів – 6 помилок
2 бали – 11 помилок
8 балів – 5 помилок
3 бали – 10 помилок
9 балів – 4 помилки
4 бали – 9 помилок
10 балів – 3 помилки
5 балів – 8 помилок
11 балів – 2 помилки
6 балів – 7 помилок
12 балів – 0 помилок

Критерії оцінювання навчальних досягнень з писемного мовлення
Рівень навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень
Грамотність
Припустима кількість орфографічних
помилок
Припустима кількість лексичних, граматичних та стилістичних
помилок
І. Початковий
1
Учень (учениця) уміє писати вивчені слова, допускаючи велику кількість орфографічних помилок
8
9
2
Учень (учениця) уміє писати вивчені словосполучення
6
9
3
Учень (учениця) уміє писати прості непоширені речення відповідно до комунікативного завдання, проте зміст повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативного насичення
6
8
ІІ. Середній
4
Учень (учениця) уміє написати листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики та граматичних структур, допускаючи помилки, які ускладнюють розуміння тексту
6
6
5
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення за зразком у межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів логічного зв’язку, водночас відсутні з’єднувальні кліше; середня різноманітність вжитих структур, моделей тощо
4 – 5
5
6
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення листа за зразком відповідно до поставленого комунікативного завдання, водночас вжито недостатню кількість з’єднувальних кліше; середня різноманітність вжитих структур, моделей тощо
4 – 5
5
ІІІ. Достатній
7
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення за вивченою темою за зразком відповідно до заданої комунікативної ситуації, допускаючи ряд помилок у використанні вивчених граматичних структур. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з’єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо
4
4
8
Учень (учениця) уміє без використання опори написати повідомлення за вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи ряд помилок у використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з’єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо
3
3
9
Учень (учениця) уміє написати повідомлення на запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних помилок, які не ускладнюють розуміння інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з’єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо
3
2
ІV. Високий
10
Учень (учениця) уміє написати повідомлення, висловлюючи власне ставлення до проблеми; написати особистого листа, правильно використовуючи вивчені граматичні структури відповідно до комунікативного завдання;
у роботі достатня кількість ідіоматичних зворотів, з’єднувальних кліше, моделей тощо
2
1
11
Учень (учениця) уміє написати повідомлення, правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов’язаних із повсякденним життям, подаються за наявності несуттєвих орфографічних помилок, які не порушують акту комунікації (британський або американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах)
1 – 2
0
12
Учень (учениця) уміє подати в письмовому вигляді інформацію відповідно до комунікативних завдань, висловлюючи власне ставлення до проблеми, правильно використовуючи лексичні одиниці та граматичні структури
0
0

Письмове висловлювання учнів (творча робота). Обсяг письмового твору, складеного учнем, визначається за програмовими вимогами, що наведені вище. У творчій роботі оцінюють її зміст і форму. За письмове висловлювання виставляють одну оцінку на основі підрахунку допущених недоліків за зміст та помилок за мовне оформлення, враховуючи їх співвідношення.
Оцінювання творчої роботи здійснюється за такою шкалою:

Бали
Характеристика змісту
Мовне оформ-
лення (кількість помилок)
1
Учень будує лише окремі речення, не пов’язані між собою; лексика висловлювання дуже бідна.
12
2
Учень будує лише окремі фрагменти висловлювання; лексика і граматична будова мовлення бідна й одноманітна.
11
3
За обсягом робота становить менше половини норми; висловлювання не є завершеним текстом, хибує на непослідовність викладу, пропуск фрагментів, важливих для розуміння думки; лексика і граматична будова збіднені.
10
4
Усне та письмове висловлювання за обсягом становить дещо більше половини норми і характеризується вже певною завершеністю, зв’язністю, проте є недоліки за рядом показників (до семи), наприклад: характеризується неповнотою і поверховістю в розкритті теми; порушенням послідовності викладу; не розрізняється основна та другорядна інформація; добір слів не завжди вдалий.
9
5
За обсягом робота наближається до норми, у цілому є завершеною, тема значною мірою розкрита, але трапляються недоліки за рядом показників (до шести): роботі властива поверховість у розкритті теми, основна думка не проглядається, бракує єдності стилю та. ін.
8
6
За обсягом висловлювання сягає норми, його тема розкривається, виклад загалом зв’язний, але робота характеризується недоліками за кількома показниками (до п’яти): помітний її репродуктивний характер, відсутня самостійність суджень, їх аргументованість, добір слів не завжди вдалий тощо.
7
7
Учень самостійно створює достатньо повний, зв’язний з елементами самостійних суджень текст, вдало добираються лексичні засоби, але в роботі є недоліки (до чотирьох), наприклад: відхилення від теми, порушення послідовності її викладу, головна думка не аргументується тощо.

6
8
Учень самостійно будує достатньо повне, осмислене і в цілому вдало написане висловлювання, проте ще трапляються недоліки за певними показниками (до трьох).
5
9
Учень самостійно будує послідовний, повний, логічно викладений текст, розкриває тему, висловлює головну думку, вдало добирає лексичні засоби; однак припускається окремих недоліків (за двома показниками): здебільшого це відсутність виразної особистісної позиції чи належної її аргументації тощо.
4
10
Учень самостійно будує послідовний, повний текст, враховує комунікативне завдання, висловлює власну думку, певним чином аргументує різні погляди на проблему, робота відзначається багатством словника, граматичною правильністю, додержанням стильової єдності й виразності тексту, але за одним із критеріїв допущено помилку.
3
11
Учень самостійно будує послідовний, повний текст, враховує комунікативне завдання, висловлює власну думку, зіставляє її з думками своїх однокласників, уміє пов’язати обговорюваний предмет з власним життєвим досвідом, добирає переконливі докази для обґрунтування тієї чи іншої пропозиції з огляду на необхідність розв’язувати певні життєві проблеми; робота в цілому відзначається багатством словника, точністю слововживання, стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю.
1 – 2
12
Учень самостійно створює яскраве, оригінальне за думкою висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуації та адресата мовлення; аналізує різні погляди на той самий предмет, добирає переконливі аргументи на користь тієї чи іншої позиції, усвідомлює можливості використання тієї чи іншої інформації для розв’язання певних життєвих проблем; робота в цілому відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю.
0

Немає коментарів:

Дописати коментар