Програмові вимоги до контролю рівня
сформованості вмінь та навичок аудіювання:
Клас
|
Загальноосвітні навчальні заклади
|
1
|
- розрізняти на слух букви, слова, фрази, що вивчені;
- сприймати на слух та виконувати прості інструкції
(open…, close…, take…, give me, stand up, sit down);
- розуміти короткі повідомлення, підтримані малюнками,
жестами, за темами особистісної, публічної та освітньої сфер тощо.
|
2
|
- реагувати невербально на запитання, які вимагають простих відповідей;
- демонструвати розуміння ключових слів у висловленнях, які проговорюються
дуже повільно та з довгими паузами;
- розуміти короткі прості вказівки, що сформульовані повільно;
- розуміти основну ідею адаптованого
аудіо-/відеозапису.
|
3
|
- реагувати на запитання, які вимагають відповідей «так/ні» чи інших
простих відповідей;
- розуміти інструкції, що сформульовані ретельно та повільно на
вербальному та невербальному рівні;
- розуміти діалогічне мовлення в достатньо повільному темпі з довгими
паузами та чіткою інтонацією;
- розуміти основний зміст віршованого чи писемного тексту, який звучить у
повільному темпі за підтримкою невербальних засобів. Текст побудований на засвоєному матеріалі.
|
4
|
- розуміти мовлення в дещо уповільненому темпі, ретельно артикульоване;
- розуміти основний зміст прослуханих текстів різного характеру,
побудованих на засвоєному мовному
матеріалі.
|
Рекомендовані вимоги до
обсягу фраз/слів під час звучання
текстів з аудіювання (одноразове пред’явлення у звукозапису або з голосу
вчителя):
Клас
|
Обсяг фраз/речень під час звучання тексту
|
|
Загальноосвітні навчальні заклади
|
Спеціалізовані ЗОШ із поглибленим вивченням ІМ
|
|
1
2
3
4
|
3-4 речення
4-5 речень
5-6 речень
6-7 речень
|
4-5 речень
5-6 речень
7-8 речень
8-9 речень
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень з аудіювання (за 12-бальною шкалою):
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Вимоги до вмінь та навичок
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені слова у мовленні, яке
звучить в уповільненому темпі
|
2
|
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені словосполучення у
мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
|
|
3
|
Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості непоширені речення і
мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному матеріалі в мовленні, яке
звучить в уповільненому темпі
|
|
ІІ.
Середній
|
4
|
Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази та мовленнєві
зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному розуміє зміст
прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний матеріал
|
5
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі
текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі
|
|
6
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі
невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які
містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі
текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, що містять певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає
більшу частину необхідної інформації, надану у вигляді оцінюючих суджень,
опису, аргументації
|
8
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного мовлення у межах
тематики ситуативного мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих
слів, про значення яких можна здогадатися. В основному сприймає на слух
експліцитно надану інформацію
|
|
9
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також
сприймає основний зміст повідомлень та фактичну інформацію, надану у
повідомленні
|
|
ІV.
Високий
|
10
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також
основний зміст чітких повідомлень різного рівня складності
|
11
|
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення, яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє
знаходити в інформаційних текстах необхідну інформацію
|
|
12
|
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення й основний зміст повідомлень,
сприймає на слух надану фактичну інформацію у повідомленні
|
За цими критеріями здійснюється
оцінювання аудіювання у процесі:
- повсякденного вивчення
результатів навчальної роботи учнів на уроках в усній та письмовій формах;
- проведення підсумкових робіт
учнів під час усного (індивідуального, групового чи фронтального) та письмового
опитування (самостійних і контрольних робіт).
Оцінювання тестових завдань з аудіювання
Оцінювання тестових завдань з
аудіювання здійснюється за відсотком виконання:
Б
а
л
и
|
Критерії
|
|
Загальноосвітні навчальні заклади
|
Спеціалізовані ЗОШ із поглибленим вивченням іноземних
мов
|
|
1
|
10 % виконання
завдання
|
49 % і нижче
виконання завдання
|
2
|
20 % виконання
завдання
|
50-59 % виконання
завдання
|
3
|
30 % виконання
завдання
|
60-64 % виконання
завдання
|
4
|
40 % виконання
завдання
|
65-69 % виконання
завдання
|
5
|
50 % виконання
завдання
|
70-74 % виконання
завдання
|
6
|
60 % виконання
завдання
|
75-79 % виконання
завдання
|
7
|
70 % виконання
завдання
|
80-84 % виконання
завдання
|
8
|
80 % виконання
завдання
|
85-89 % виконання
завдання
|
9
|
85 % виконання
завдання
|
90-94 % виконання
завдання
|
10
|
90 % виконання
завдання
|
95-97 % виконання
завдання
|
11
|
не менше 95 % виконання
завдання
|
98-100 % виконання
завдання
|
12
|
100 % виконання
завдання
|
100 % виконання
завдання
|
2. ГОВОРІННЯ
Перевіряються мовленнєві вміння та навички, необхідні для
реалізації монологічного та діалогічного мовлення. Перевірка розвитку вмінь та
навичок здійснюється після /протягом кожної виучуваної теми (поточний контроль)
і один раз на семестр (підсумковий контроль). Оцінки заносяться до журналу.
Тематика усного
мовлення учнів початкової школи визначається програмою:
1. Особистісна сфера – я, мій друг, сім’я, іграшки, відпочинок,
дозвілля, людина; місце проживання, помешкання.
2. Публічна сфера – свята, вітання; природа, навколишнє середовище,
традиції, подорож.
3. Освітня сфера – шкільне приладдя; школа, шкільне життя.
Усі усні повідомлення (як у монологічному, так і в діалогічному
мовленні) аналізуються вчителем під час говоріння учня та оцінюються відповідно
до програмових вимог та критеріїв оцінювання.
Програмові
вимоги до контролю сформованості вмінь та навичок говоріння:
Клас
|
Загальноосвітні навчальні заклади
|
1
|
У монологічному
мовленні:
- представляти себе, членів родини, друзів;
- називати предмети;
- рахувати до10;
- розповідати короткі римівки та лічилки;
- називати й описувати предмети/тварин відповідно до
навчальної ситуації у межах програмової тематики;
- привітатися, попрощатися, подякувати, вітати зі
святом.
У діалогічному
мовленні:
- вітатися та прощатися; знайомитися;
- ставити запитання, засвоєні в мовленнєвих зразках, і
відповідати на запитання однокласників/учителя;
- висловити подяку, попросити пробачення.
Вимова апроксимована з
урахуванням особливостей іноземної мови під час промовляння слів і висловів.
|
2
|
У монологічному мовленні:
- представляти себе, своїх друзів, батьків, продукуючи
прості, здебільшого ізольовані речення;
- описувати предмет шкільного вжитку, іграшку, тварину,
погоду;
- повідомляти про здатність виконувати певні дії учнем
чи іншими особами.
У діалогічному мовленні:
- ставити загальні та нескладні спеціальні запитання,
засвоєні як мовленнєві зразки;
- відповідати на них згідно з мовним матеріалом і
ситуацією спілкування та з опорою на вивчений мовний матеріал;
- реагувати на прості, в дещо уповільненому темпі,
репліки вчителя й однокласників;
- обмінюються репліками на рівні мікродіалогу.
|
3
|
У монологічному мовленні:
- використовувати прості речення та фрази;
- описувати місце (помешкання, клас), явище (погода,
свято), об’єкт (людина, сім’я, іграшки, предмети шкільного вжитку, тварини);
- робити короткий переказ змісту почутого, побаченого,
прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
- коментувати свої дії та дії інших людей.
У діалогічному мовленні:
- ставити загальні, спеціальні, альтернативні
запитання, засвоєні в усному мовленні, і відповідати на них згідно з мовним
матеріалом і відповідно до ситуації спілкування;
- підтримувати елементарне спілкування в межах
мікродіалогів етикетного характеру, а також мікродіалогів.
|
4
|
У монологічному мовленні:
- робити короткі повідомлення про повсякденні та минулі
дії/події;
- робити короткий переказ змісту почутого, побаченого,
прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
- описувати свій клас, кімнату, ігри й забави, погоду,
сім’ю, свято, людей, тварин;
- коментувати зображене на малюнку або фото;
- порівнювати особи, предмети за певною ознакою;
- висловлювати своє ставлення до об’єктів, явищ, подій.
У діалогічному мовленні:
- ініціювати і закінчувати діалог;
- вести короткі діалоги етикетного характеру;
- підтримувати спілкування, використовуючи діалоги
різних типів;
- розігрувати короткі сценки, виступаючи у певних
ролях;
- брати участь у розмові на прості та звичні теми;
- емоційно забарвлювати діалог, використовуючи
відповідну інтонацію, жести, міміку, вигуки, характерні для мовленнєвої
поведінки носіїв мови.
|
Програмові вимоги до обсягу висловлювань у монологічному та
діалогічному мовленні:
Клас
|
Загальноосвітні навчальні заклади
|
Спеціалізовані ЗОШ із поглибленим вивченням іноземних
мов
|
|||
Обсяг речень/фраз під час висловлювання учня
|
|||||
у монолозі
|
у діалозі
|
у монолозі
|
у монолозі
|
||
1
2
3
4
|
3-4 речення
4-5 речень
5-6 речень
6-7 речень + жести, міміка
|
3-4 репліки
4-5 реплік
5 реплік
5-6 реплік
|
4-5 речень
5-6 речень
7-8 речень
8-9 речень
|
3-4 репліки
4-5 реплік
6-7 реплік
6-7 реплік без попередньої підготовки
|
|
Перевірка рівня сформованості ситуативного монологічного
мовлення (не раніше 2-го року навчання) здійснюється індивідуально: учитель
пропонує учню протягом 1-3 хвилин вибрати одну із запропонованих тем чи
мовленнєвих ситуацій, обдумати її та створити висловлювання на відповідну тему.
Можливі об’єкти контролю монологічного мовлення:
1.
|
Розкриття теми
(відповідність ситуації або темі, послідовність, логічність)
|
0 – 1 бал
|
2.
|
Вимова – за
фонематичні помилки, тобто такі, які порушують зміст висловлювання,
знімається бал
|
0 – 1 бал
|
3.
|
Граматична
правильність – за кожну граматичну помилку знімається 1 бал
|
до 5 балів
|
4.
|
Лексична
грамотність – враховується наявність у висловлюванні специфічних для монологу
мовленнєвих засобів та різноманітність використаних мовленнєвих зразків
|
до 4 балів
|
5.
|
Тематична
достатність (обсяг повідомлення)
|
0 – 1 бал
|
Разом:
|
12 балів
|
Контроль діалогічного
мовлення полягає в тому, щоб перевірити в учнів уміння мовленнєвої
взаємодії у межах заданої ситуації. Взаємодія в діалозі означає вміння
реагувати на репліку та спонукати до продовження розмови.
Можливі об’єкти контролю
діалогічного мовлення:
1.
|
Відповідність
ситуації
|
1 бал
|
2.
|
Мовна
правильність (фонетична, лексична, граматична)
|
5 балів
|
3.
|
Тематична
достатність (повнота, наявність різноманітних діалогічних єдностей)
|
5 балів
|
4.
|
Швидкість
реакції на репліки співрозмовника
|
1 бал
|
Разом
|
12 балів
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень із говоріння (за 12-бальною шкалою):
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені слова, проте не завжди
адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки
|
2
|
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені словосполучення, проте не
завжди адекватно використовує їх у
мовленні, допускає фонематичні помилки
|
|
3
|
Учень (учениця) використовує в мовленні прості непоширені речення з
опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого комунікативного
завдання в ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє в основному логічно розпочинати та підтримувати
бесіду, при цьому використовуючи обмежений словниковий запас та елементарні
граматичні структури. На запит співрозмовника дає елементарну оціночну
інформацію, відображаючи власну точку зору
|
5
|
Учень (учениця) уміє в основному логічно побудувати невеличке монологічне
висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні помилки під час
використання лексичних одиниць. Усі звуки в потоці мовлення вимовляються
правильно
|
|
6
|
Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує, поновлює та закінчує
розмову згідно з мовленнєвою ситуацією. Усі звуки в потоці мовлення
вимовляються правильно
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє зв’язно висловлюватись відповідно до навчальної
ситуації, малюнка, робити повідомлення з теми, простими реченнями передавати
зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити
запитання та відповідати на них
|
8
|
Учень (учениця) уміє логічно висловлюватися в межах вивчених тем
відповідно до навчальної ситуації, а також у зв’язку зі змістом прочитаного,
почутого або побаченого, висловлювати власне ставлення до предмета мовлення;
уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень в основному вміє
відповідно до комунікативного завдання використовувати лексичні одиниці та
граматичні структури, не допускає фонематичних помилок
|
|
9
|
Учень (учениця) уміє логічно висловлюватись у межах вивчених тем,
передавати основний зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати
бесіду, вживаючи розгорнуті репліки, відповідно до комунікативного завдання
використовує лексичні одиниці, граматичні структури, не допускає фонематичних
помилок
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) уміє без підготовки висловлюватися і вести бесіду в межах
вивчених тем, використовує граматичні структури й лексичні одиниці відповідно
до комунікативного завдання, не допускаючи фонематичних помилок
|
11
|
Учень (учениця) уміє логічно і в заданому обсязі побудувати монологічне
висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні структури й
лексичні одиниці відповідно до комунікативного завдання, не допускаючи
фонематичних помилок
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє вільно висловлюватись та вести бесіду в межах
вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими
засобами
|
Оцінювання
тестових завдань
До кожного із запропонованих тестів пропонується до 6
(у 1х–3х класах) або 12 (у 4-му
класі) завдань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали, якщо завдань 6,
та в 1 бал при кількості завдань – 12. За кожне неправильно виконане завдання
знімається по 2 бали, якщо завдань 6, та по 1 балу, якщо завдань 12.
3. ЧИТАННЯ
Перевіряються вміння:
·
читати вголос текст
відповідно до фонетичних та інтонаційних норм (техніка читання);
·
читати мовчки вперше
запропоновані короткі автентичні тексти, побудовані на засвоєному мовному
матеріалі, використовуючи різні стратегії (зріле читання у природній комунікації).
Ступінь складності тексту визначається кількістю і
характером невідомої лексики та видом літературного жанру відповідно до
програмових вимог.
На другому (у спеціалізованих школах з поглибленим
вивченням іноземних мов) та третьому роках (у загальноосвітніх навчальних
закладах) навчання учні привчаються користуватися двомовним словником. Вони
починають читати зі словником нескладні тексти, у яких трапляються невідомі
слова, про значення яких не можна здогадатися.
Без словника учні читають тексти, основний зміст яких
можна зрозуміти, здогадуючись про значення невідомих слів із контексту, за їх
схожістю з відповідними словами рідної мови (інтернаціональна лексика) або за
відомими словотворчими елементами.
Формування навичок техніки
читання відбувається протягом 1 – 2 років у спеціалізованих школах з
поглибленим вивченням іноземної мови та 2 – 3 років вивчення іноземної мови у
загальноосвітніх навчальних закладах. Для визначення швидкості читання
фіксується час, витрачений на читання. Перевірка вміння читати вголос
здійснюється індивідуально. Одиниця контролю: озвучений учнем текст.
Контроль умінь та навичок читати мовчки (зріле читання
у природній комунікації) здійснюється
фронтально: під час вивчення теми (поточний контроль) і один раз на семестр
(підсумковий контроль). Оцінки заносяться до журналу.
Рекомендована загальна кількість тестових завдань для
учнів 1-2 класів – 3-6; для учнів 3-4 класів – 12.
Програмові вимоги щодо обсягу текстів із читання:
К
л
а
с
|
Обсяг текстів
|
Загальноосвітні навчальні заклади
|
|
1
|
-
|
2
|
не менше 100-150 друк. знаків
|
3
|
не менше 150- 200 друк. знаків
|
4
|
не менше 200- 250 друк. знаків
|
Програмові вимоги до контролю сформованості
вмінь та навичок читання:
К
л
а
с
|
Читання
|
|
1
|
- називати букви алфавіту;
- озвучувати засвоєні в усному мовленні слова,
словосполучення.
|
|
2
|
- знати букви алфавіту;
- читати про себе та вголос і розуміти слова, словосполучення, речення,
тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні.
|
|
3
|
- читати вголос та про себе з повним розумінням короткі, прості тексти,
що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні;
- читати й розуміти нескладні
короткі тексти, де значення незнайомих слів розкривається з опорою на
ілюстративний матеріал.
|
|
4
|
- читати вголос або про себе з повним розумінням короткі тексти, що
містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні;
- розуміти основний зміст різнопланових текстів, пов’язаних із
повсякденним життям;
- читати й розуміти нескладні короткі тексти, де значення незнайомих слів
розкривається на основі здогадки.
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень із читання (за 12-бальною шкалою):
Рівень
|
Бали
|
Уміння
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) має розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі
матеріалу, що вивчався
|
2
|
Учень (учениця) має розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення
на основі матеріалу, що вивчався
|
|
3
|
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі прості непоширені
речення на основі матеріалу, що вивчався
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє читати вголос і про себе з розумінням основного
змісту тексту, побудованого на основі вивченого матеріалу. Уміє частково
знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови, що в
текстах використовується знайомий мовний матеріал
|
5
|
Учень (учениця) уміє читати вголос з розумінням основного змісту тексту,
який може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатися. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних
суджень за умови використання в текстах знайомого мовного матеріалу
|
|
6
|
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які можуть
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися.
Уміє знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за
умови використання в текстах знайомого мовного матеріалу
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які можуть
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися;
уміє знаходити потрібну інформацію в текстах інформативного характеру
|
8
|
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну
кількість незнайомих слів, знаходити й аналізувати потрібну інформацію
|
|
9
|
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну
кількість незнайомих слів, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та
робити відповідні висновки
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) уміє читати з розумінням основного змісту тексту,
аналізує його, розуміє прочитаний текст, встановлюючи логічні зв’язки
всередині речення та між реченнями
|
11
|
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить власні висновки,
розуміє логічні зв’язки в рамках тексту та між його окремими частинами
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки,
порівнює отриману інформацію з власним досвідом. У повному обсязі розуміє
тему прочитаного тексту різного рівня складності
|
4. ПИСЬМО
Перевіряється
здатність учнів демонструвати вміння та навички:
-
правильно
писати та використовувати мовні одиниці;
- сполучати слова, доповнювати, трансформувати
речення;
- будувати висловлювання певного обсягу,
добираючи та впорядковуючи необхідний для реалізації задуму матеріал;
-
враховувати
ситуацію писемного спілкування, адресата мовлення;
- розкривати тему писемного висловлювання;
- викладати матеріал логічно, послідовно;
- використовувати мовні засоби відповідно до
комунікативного завдання;
-
виявляти
своє ставлення до предмета;
-
виявляти
певний рівень творчої діяльності, зокрема трансформувати одержану інформацію,
відтворюючи її стисло, своїми словами, аргументувати висловлені думки.
Наприкінці початкового етапу учні повинні вміти
висловитись у письмовій формі за темою або ситуацією. Обсяг та зміст
висловлювання визначається програмовими вимогами. Перевірка рівня сформованості
мовних навичок та вмінь писемного мовлення здійснюється фронтально (поточний
контроль) і один раз на семестр (підсумковий контроль). Оцінки заносяться до
журналу.
Об’єктами
контролю є:
·
орфографічні
навички (швидкість запису слів, словосполучень, речень; орфографічна
правильність; механізм самоконтролю);
·
продуктивні
лексичні та граматичні навички;
·
певні
вміння писемного мовлення (змістовність, логічність і часова послідовність;
зв’язність та обсяг; мовна правильність).
Форми контролю. Залежно від обраного об’єкту контролю учням
пропонується:
-
написати
диктант (буквений, словниковий, тестовий, автодиктант, підготовлений,
керований);
-
виконати
тестове завдання (тести з вибірковими або вільно-конструйованими відповідями);
-
самостійно
написати власне письмове висловлювання (листівку, оголошення, лист, твір тощо).
Програмові вимоги щодо обсягу письмового повідомлення:
К
л
а
с
|
Обсяг письмового повідомлення
|
Загальноосвітні навчальні заклади
|
|
1
|
-
|
2
|
4-5 речень
|
3
|
5-6 речень
|
4
|
6-7 речень
|
Програмові вимоги до контролю сформованості вмінь
та навичок письма:
К
л
а
с
|
Письмо
|
|
Загальноосвітні навчальні заклади
|
||
1
|
- писати літери алфавіту;
- відтворювати графічний
образ букв, слів, словосполучень, коротких речень.
Цього досягають, практикуючи письмо на кожному уроці з
ІІ півріччя. Учитель має відводити 5-7 хвилин уроку для роботи в прописах.
|
|
2
|
- відтворювати за зразком графічний образ букв, слів,
словосполучень, речень;
- писати букви алфавіту (в т.ч. під диктовку);
- самостійно писати своє ім’я;
- описувати себе, предмет шкільного вжитку, іграшку,
тварину.
|
|
3
|
- писати слова, словосполучення, короткі речення;
- писати адресу;
- оформляти лист, листівку-вітання;
- описувати себе, свою сім’ю, друзів, предмети
шкільного вжитку, тварин.
|
|
4
|
- писати слова, словосполучення, речення;
- оформлювати лист, листівку-вітання;
- описувати себе, свою сім’ю, друзів, кімнату, ігри й
забави, погоду, свято, людей, тварин.
|
|
Оцінювання
диктантів:
Рекомендована кількість слів
:
К
л
а
с
|
Кількість слів
|
ЗОШ
|
|
1
|
5 слів
|
2
|
10 слів
|
3
|
15 слів
|
4
|
20 слів
|
Критерії
оцінювання диктантів:
1 бал – 12 помилок
|
7 балів – 6 помилок
|
2 бали – 11 помилок
|
8 балів – 5 помилок
|
3 бали – 10 помилок
|
9 балів – 4 помилки
|
4 бали – 9 помилок
|
10 балів – 3 помилки
|
5 балів – 8 помилок
|
11 балів – 2 помилки
|
6 балів – 7 помилок
|
12 балів – 0 помилок
|
Критерії
оцінювання навчальних
досягнень з писемного мовлення
Рівень навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
|
Грамотність
|
|
Припустима кількість орфографічних
помилок
|
Припустима кількість лексичних, граматичних та стилістичних
помилок
|
|||
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) уміє писати вивчені слова,
допускаючи велику кількість орфографічних помилок
|
8
|
9
|
2
|
Учень (учениця) уміє писати вивчені
словосполучення
|
6
|
9
|
|
3
|
Учень (учениця) уміє писати прості непоширені
речення відповідно до комунікативного завдання, проте зміст повідомлення
недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативного насичення
|
6
|
8
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє написати листівку за
зразком, проте використовує обмежений запас лексики та граматичних структур,
допускаючи помилки, які ускладнюють розуміння тексту
|
6
|
6
|
5
|
Учень (учениця) уміє написати коротке
повідомлення за зразком у межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір
засобів логічного зв’язку, водночас відсутні з’єднувальні кліше; середня
різноманітність вжитих структур, моделей тощо
|
4 – 5
|
5
|
|
6
|
Учень (учениця) уміє написати коротке
повідомлення листа за зразком відповідно до поставленого комунікативного
завдання, водночас вжито недостатню кількість з’єднувальних кліше; середня
різноманітність вжитих структур, моделей тощо
|
4 – 5
|
5
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє написати коротке
повідомлення за вивченою темою за зразком відповідно до заданої
комунікативної ситуації, допускаючи ряд помилок у використанні вивчених
граматичних структур. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у
роботі вжито ідіоматичні звороти, з’єднувальні кліше, різноманітність
структур, моделей тощо
|
4
|
4
|
8
|
Учень (учениця) уміє без використання опори написати повідомлення за вивченою темою,
зробити нотатки, допускаючи ряд помилок у використанні лексичних одиниць.
Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні
звороти, з’єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо
|
3
|
3
|
|
9
|
Учень (учениця) уміє написати повідомлення на
запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних помилок,
які не ускладнюють розуміння інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з’єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо
|
3
|
2
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) уміє написати повідомлення,
висловлюючи власне ставлення до проблеми; написати особистого листа,
правильно використовуючи вивчені граматичні структури відповідно до
комунікативного завдання;
у роботі достатня кількість ідіоматичних
зворотів, з’єднувальних кліше, моделей тощо
|
2
|
1
|
11
|
Учень (учениця) уміє написати повідомлення,
правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов’язаних із
повсякденним життям, подаються за наявності несуттєвих орфографічних помилок,
які не порушують акту комунікації (британський або американський варіанти
орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах)
|
1 – 2
|
0
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє подати в письмовому вигляді
інформацію відповідно до комунікативних завдань, висловлюючи власне ставлення
до проблеми, правильно використовуючи лексичні одиниці та граматичні
структури
|
0
|
0
|
Письмове висловлювання учнів (творча
робота). Обсяг письмового твору, складеного учнем, визначається за
програмовими вимогами, що наведені вище. У творчій роботі оцінюють її зміст і
форму. За письмове висловлювання виставляють одну оцінку на основі підрахунку
допущених недоліків за зміст та помилок за мовне оформлення, враховуючи їх
співвідношення.
Оцінювання творчої
роботи здійснюється за такою шкалою:
Бали
|
Характеристика змісту
|
Мовне оформ-
лення (кількість помилок)
|
1
|
Учень будує лише
окремі речення, не пов’язані між собою; лексика висловлювання дуже бідна.
|
12
|
2
|
Учень будує лише
окремі фрагменти висловлювання; лексика і граматична будова мовлення бідна й
одноманітна.
|
11
|
3
|
За обсягом
робота становить менше половини норми; висловлювання не є завершеним текстом,
хибує на непослідовність викладу, пропуск фрагментів, важливих для розуміння
думки; лексика і граматична будова збіднені.
|
10
|
4
|
Усне та письмове
висловлювання за обсягом становить дещо більше половини норми і
характеризується вже певною завершеністю, зв’язністю, проте є недоліки за
рядом показників (до семи), наприклад: характеризується неповнотою і
поверховістю в розкритті теми; порушенням послідовності викладу; не
розрізняється основна та другорядна інформація; добір слів не завжди вдалий.
|
9
|
5
|
За обсягом
робота наближається до норми, у цілому є завершеною, тема значною мірою
розкрита, але трапляються недоліки за рядом показників (до шести): роботі
властива поверховість у розкритті теми, основна думка не проглядається,
бракує єдності стилю та. ін.
|
8
|
6
|
За обсягом
висловлювання сягає норми, його тема розкривається, виклад загалом зв’язний,
але робота характеризується недоліками за кількома показниками (до п’яти):
помітний її репродуктивний характер, відсутня самостійність суджень, їх
аргументованість, добір слів не завжди вдалий тощо.
|
7
|
7
|
Учень самостійно
створює достатньо повний, зв’язний з елементами самостійних суджень текст,
вдало добираються лексичні засоби, але в роботі є недоліки (до чотирьох),
наприклад: відхилення від теми, порушення послідовності її викладу, головна
думка не аргументується тощо.
|
6
|
8
|
Учень самостійно
будує достатньо повне, осмислене і в цілому вдало написане висловлювання,
проте ще трапляються недоліки за певними показниками (до трьох).
|
5
|
9
|
Учень самостійно
будує послідовний, повний, логічно викладений текст, розкриває тему,
висловлює головну думку, вдало добирає лексичні засоби; однак припускається
окремих недоліків (за двома показниками): здебільшого це відсутність виразної
особистісної позиції чи належної її аргументації тощо.
|
4
|
10
|
Учень самостійно
будує послідовний, повний текст, враховує комунікативне завдання, висловлює
власну думку, певним чином аргументує різні погляди на проблему, робота
відзначається багатством словника, граматичною правильністю, додержанням
стильової єдності й виразності тексту, але за одним із критеріїв допущено помилку.
|
3
|
11
|
Учень самостійно
будує послідовний, повний текст, враховує комунікативне завдання, висловлює
власну думку, зіставляє її з думками своїх однокласників, уміє пов’язати
обговорюваний предмет з власним життєвим досвідом, добирає переконливі докази
для обґрунтування тієї чи іншої пропозиції з огляду на необхідність
розв’язувати певні життєві проблеми; робота в цілому відзначається багатством
словника, точністю слововживання, стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю.
|
1 – 2
|
12
|
Учень самостійно
створює яскраве, оригінальне за думкою висловлювання відповідно до
мовленнєвої ситуації та адресата мовлення; аналізує різні погляди на той
самий предмет, добирає переконливі аргументи на користь тієї чи іншої
позиції, усвідомлює можливості використання тієї чи іншої інформації для
розв’язання певних життєвих проблем; робота в цілому відзначається багатством
слововживання, граматичною правильністю.
|
0
|
Немає коментарів:
Дописати коментар